Únia ligových klubov spúšťa nový projekt: Cieľom zlepšiť imidž a návštevnosť

Prezident Únie ligových klubov Ivan KozákPrezident Únie ligových klubov Ivan Kozák Zdroj: TASR

BRATISLAVA - Únia ligových klubov (ÚLK), ktorá je riadiacim orgánom najvyššej slovenskej futbalovej súťaže Fortuna ligy, spúšťa športový projekt s názvom Futbalmania. Jeho cieľom je zlepšenie imidžu slovenského futbalu v očiach verejnosti a celkovo zvýšenie návštevnosti na štadiónoch.

Projekt je tvorený dvoma základnými líniami - aktivitami pre verejnosť s dôrazom na mládež a vzdelávaním zástupcov klubov. Aktivity budú u účastníkov Fortuna ligy prebiehať od jesennej časti nového ročníka súťaže až do júna 2019.

Futbalmania má okrem celoslovenského aj výrazný európsky rozmer. Projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskej únie Erasmus+. Dôležitou súčasťou projektu sú taktiež viacerí významní zahraniční partneri, vďaka ktorým sa tie najlepšie príklady dobrej praxe dostanú priamo aj do slovenských klubov, ktoré sa nimi budú môcť inšpirovať.

Aktivity pre verejnosť spustí ÚLK na jeseň a budú realizované priamo futbalovými klubmi vo svojich komunitách a regiónoch. Pôjde najmä o vytváranie komunitných aktivít (pravidelné prezentácie o športe, futbale a klube na školách, v detských centrách či domovoch a následná spolupráca s nimi), štadiónové aktivity (vytvorenie vyhradeného sektora, oddychovej zóny či zábavných a športových aktivít priamo na domácich zápasoch) a každoročnej septembrovej akcie Deň otvorených dverí na štadióne. Vzdelávanie klubových koordinátorov pozostáva z odborných seminárov, konferencií či stáží u zahraničných partnerov projektu. Sú nimi KoordinationsstelleFanprojekte (Nemecko), F.C. United of Manchester (Anglicko), Vienna Institute for International Dialogue and Cooperation (Rakúsko) a FC Zbrojovka Brno (Česko).

Vrcholní predstavitelia ÚLK na piatkovom brífingu ďalej informovali, že sa im podarilo zaplniť dieru na slovenskom trhu spustením predaja nálepkového albumu. "Obsahuje 274 fotografií hráčov, trénerov a štadiónov Fortuna ligy. Albumy sú v predaji v sieti Mediaprint-Kapa a budú sa dať zakúpiť aj prostredníctvom internetu. Som rád, že sa nám podarilo zrealizovať tento projekt a dúfam, že nepôjde o krátkodobú záležitosť. V rámci neho rozdáme 9500 albumov na štadiónoch a vo vybraných školách. Album je určený pre kategóriu 7+, ale verím, že oslovíme aj strednú a staršiu generáciu, lebo je to pekný zberateľský kúsok pre všetkých fanúšikov Fortuna ligy. Ceny sme sa snažili prispôsobiť slovenskému trhu, album stojí 1 euro a balíček s piatimi fotografiami 80 centov," informoval prezident ÚLK Ivan Kozák.

ÚLK pokračuje aj v ďalšej aktivite určenej pre fanúšikov, ktorou je Súboj zručností. Jeho vyvrcholenie je naplánované na 30. apríla v Poprade-Veľkej, kde sa na druhý deň uskutoční finále Slovenského pohára - Slovnaft Cupu. V 12-člennej nominácii na základe klubových výsledkov figuruje zatiaľ tucet hráčov - Igor Šemrinec, Jakub Paur (obaja AS Trenčín), Erik Jirka (Spartak Trnava), Marin Ljubičič (DAC Dunajská Streda), Pablo Podio (ŽP Šport Podbrezová), Nikolas Špalek (MŠK Žilina), Jakub Mareš (MŠK Žilina), Karol Karlík (ViOn Zlaté Moravce), Stanislav Danko (MFK Zemplín Michalovce), Adrián Kopičár (FK Senica), Joeri de Kamps (Slovan Bratislava) a Ján Dzurík (1. FC Tatran Prešov). Jednu divokú kartu sa predstavitelia ÚLK rozhodli ponúknuť bývalému dlhoročnému reprezentantovi Stanislavovi Šestákovi, momentálne hráčovi FK Poprad. O druhej divokej karte rozhodnú fanúšikovia, adeptmi na ňu sú Martin Válovčan (ViOn Zlaté Moravce), Pavol Šafranko (DAC Dunajská Streda), Marek Sapara (MFK Ružomberok) a Michal Škvarka (MŠK Žilina).

V jesennej časti v predvianočnej atmosfére mali úspech dve adventné kolá spojené so zdobením a predajom medovníčkov v kluboch Fortuna ligy. Aj v jarnej časti plánuje ÚLK realizovať dve tematické kolá - jedno bude v apríli venované Veľkej noci a druhé májovému Dňu matiek. "V rámci veľkonočného kola budeme v kluboch Fortuna ligy robiť zbierku použitých kopačiek a ďalších súčastí futbalového výstroja. Tie potom kluby venujú detským domovom a sociálne slabším, aby aj títo ľudia mali možnosť športovať. Symbolom Dňa matiek sú kvety, ktoré budú môcť synovia kúpiť svojim matkám na štadiónoch za dobrovoľný príspevok. Vyzbierané peniaze budú určené na konkrétny projekt, o ktorom ešte budeme informovať," uviedol výkonný riaditeľ ÚLK Michal Mertinyák.

Viac o téme: ÚLK Ivan Kozák Únia ligových klubov
  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: TASR
  • Zdroj: TASR

Súvisiace články

Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy