Ambiciózny projekt Futbalmania pokračuje: Chceme pritiahnuť väčší počet divákov na tribúny

Na snímke zľava šéf Únie ligových klubov Ján Kozák, projektový manažér Richard Renert a PR manažér FC Spartak Trnava Marek OndrejkaNa snímke zľava šéf Únie ligových klubov Ján Kozák, projektový manažér Richard Renert a PR manažér FC Spartak Trnava Marek Ondrejka Zdroj: TASR

BRATISLAVA - Únia ligových klubov (ÚLK), ktorá je riadiaca organizácia najvyššej slovenskej futbalovej súťaže, bude aj v nasledujúcich dvoch ročníkoch pokračovať v projekte Futbalmania. Cieľ novej etapy v spolupráci so všetkými klubmi je priviesť deti a mládež k futbalu a na tribúny štadiónov.

Po úspešnej pilotnej fáze zo začiatku roka pokračuje projekt prostredníctvom dlhodobo udržateľných a pravidelných aktivít v zlepšovaní reputácie slovenského futbalu v očiach verejnosti a zvyšovaní návštevnosti. Projekt tvoria dve základné línie - aktivity pre verejnosť s dôrazom na mládež a vzdelávanie zástupcov klubov.

"Projekt spúšťame už prvým kolom Fortuna ligy 2017/2018. Cieľ projektu je priblížiť sa fanúšikom mladšej generácie, pritiahnuť oveľa väčší počet divákov na tribúny. Vo všetkých dvanástich kluboch, na štadiónoch a v mestách bude séria aktivít. Jedna bude priamo na štadiónoch, ďalšia v kluboch, ako napríklad Deň otvorených dverí. Séria aktivít bude zameraná aj na školy - besedy, autogramiády a podobne. Som veľmi rád, že môžeme byť garant tejto spolupráce a projektu. Futbal robíme pre fanúšikov. Fortuna liga je lákadlo, aj vďaka novému modelu. Je to správny smer. Očakávame zvýšenú aktivitu klubov, pretože my ju potrebujeme. Futbal sa neskladá z toho, že len dvakrát 45 minút sa na štadióne odohrá zápas. Fanúšikovia potrebujú mať na štadiónoch aj inú aktivitu. Verím, že tieto aktivity nám pomôžu, aby sme zvýšili návštevnosť," uviedol prezident ÚLK Ivan Kozák.

Cieľ tzv. "štadiónových aktivít" je zvýraznenie a zlepšenie zážitku z návštevy futbalového zápasu pre primárnu cieľovú skupinu deti a mládež. Podľa individuálnych možností klubov (stav štadióna, priestory, personálne kapacity) bude na zápasoch pripravená séria rôznych aktivít - športové súťaže, futbalové aktivity, autogramiáda s hráči a podobne. Trvalou súčasťou tejto aktivity bude vyhradený sektor so zvýšeným komfortom. Kluby tiež v pravidelných mesačných intervaloch vytvoria tzv. "Funzóny".

"Podobné aktivity sme realizovali v Trnave pod trošku iným názvom. Čo sa týka škôl a rodinného sektoru, tak už možno nejaké skúsenosti máme. V Trnave a vo všeobecnosti platí, že futbal je fenomén a ide o generačnú záležitosť. Práve aj pomocou Futbalmanie ju chceme vypestovať. Tiež sa chceme zamerať na osvetu, lebo mnoho našich mladých fanúšikov počúva negatívne veci. Futbal je však o niečom inom. Sme presvedčení, že aj pomocou projektu Futbalmania budeme vytvárať väčší komfort na štadiónoch. Za Trnavu ho budeme vo výraznej miere podporovať. Sme radi, že sme jeho súčasť," uviedol PR a event manažér FC Spartak Trnava Marek Ondrejka. 

Na snímke zľava šéf Galéria fotiek (4) Zdroj: TASR

Druhá zložka sú tzv. "komunitné aktivity" - prezentácia klubu v priestoroch škôl, školských centier alebo detských domovov. Zástupcovia klubov budú atraktívnou formou prezentovať futbal, jeho históriu a najväčšie úspechy reprezentačného a klubového futbalu. Tretia zložka je septembrový Deň otvorených dverí. "Máme skúsenosti z minulosti, vraciame sa len k tomu, čo na Slovane fungovalo. Sme radi, že ÚLK vytvorila projekt pre celú ligu, aby ju posúvala a približovala ľuďom. Verím, že aj tento projekt bude najlepším krokom smerom k fanúšikom. O nich totiž ide v prvom rade. Sme radi, že sme mohli absolvovať aj semináre. Posúvame sa smerom tam, kde by sme všetci chceli byť - mať plnšie štadióny a lepšiu infraštruktúru," vyjadril sa projektový manažér a koordinátor pre styk s fanúšikmi ŠK Slovan Bratislava Stanislav Kramarič. 

Projekt Futbalmania je spolufinancovaný zo zdrojov EÚ z programu Erasmus+. V rámci tejto spolupráce majú kluby Fortuna ligy zabezpečené bezplatné kompletné materiálne vybavenie, príspevok na mzdu klubového koordinátora v sezóne 2017/2018, manuály na všetky klubové aktivity, odborné vzdelávacie materiály, podporu a supervíziu členov projektového tímu a zahraničných partnerov.

Zahraniční partneri sú významné európske organizácie s dlhodobými skúsenosťami v oblasti futbalu a športu - Koordinationstelle Fanprojekte (Nemecko), F.C. United of Manchester (Anglicko), Vienna Institute for International Dialogue and Cooperation (Rakúsko) a FC Zbrojovka Brno (Češko). Najbližšou spoločnou aktivitou bude stáž u nemeckého partnera na jeseň 2017. 

Viac o téme: Ján Kozák Marek Ondrejka Stanislav Kramarič Richard Renert
  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: TASR
  • Zdroj: TASR

Súvisiace články

Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy