Už to ďalej takto nejde: Vedenie F1 uvažuje o veľkých zmenách!

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: SITA/AP - Luca Bruno

SILVERSTONE - Vedenie Formule 1 uvažuje o zmene bodovacieho systému Veľkých cien. V budúcnosti by tak mohlo v pretekoch bodovať pätnásť alebo dokonca dvadsať jazdcov a body by sa mohli udeľovať aj za víťazstvo v kvalifikácii a za najrýchlejšie kolo. Novinárom to povedal majiteľ stajne Force India Vijay Mallya, ktorý je jedným z členov strategickej komisie šampionátu.

Podľa súčasného systému, zavedeného v roku 2010, boduje najlepších desať vozov z dvadsiatich. Víťaz dostane 25 bodov a desiaty pilot v cieli jeden. "Body pre najlepšiu desiatku majú určitý šmrnc. Je to jednoducho znamenie kvality, keď vám chodia gratulácie od známych: Dobrá práca, zase ste boli v najlepšej desiatke," uviedol Mallya.

"Argument proti je však ten, že keby každý jazdec dostával body, tak budú všetci pretekať. Nikto nič nevypustí a stále pôjde naplno, pretože každá pozícia sa počíta," pridal indický miliardár. "Teraz za umiestnenie mimo desiatku nie je žiadna odmena," vyhlásil Mallya.

"Preto sa začalo premýšľať o tom, že by body dostávalo pätnásť alebo dokonca všetkých dvadsať jazdcov. Posledné by dostal jeden bod a postupne by to narastalo. Bavíme sa o všetkých variantoch," dodal Mallya.

Strategická komisia sa tiež zhodla na tom, že v budúcej sezóne sa už nepôjdu tri Veľké ceny počas troch týždňov, ako tomu bolo teraz v prípade Francúzska, Rakúska a nedeľných pretekov vo Veľkej Británii. Predovšetkým kvôli tomu, že to na väčšinu zamestnancov tímov kladie prehnané nároky.

"Už takto pracujú veľa, a keď sa nedostanú tak dlho domov, je to pre nich aj ich rodiny náročné," uviedla zástupkyňa šéfa Williamsu Claire Williamsová, zatiaľ čo šéf Renaultu Cyril Abiteboul by nerád kvalitu nahradil kvantitou. "Je to ako v láske. Keď ste neustále dostupný, tak môže pomaly vyhasnúť. Preto pre partnera musíte byť niečím výnimočným, aby po vás stále túžil," dodal.

Ak by bol nový bodovací systém schválený, bol by veľmi pravdepodobne zavedený v rámci plánovaných zmien po konci existujúcej kolektívnej zmluvy v roku 2020. Nový promotér formule 1 americká spoločnosť Liberty Media by totiž novinkami chcela vyrovnať štartové pole, ktorému od zavedenia hybridných motorov v roku 2014 vládnu jazdci Ferarri, Red Bullu a Mercedesu, ktorý navyše od tej doby získal všetky majstrovské tituly.

Medzi zmeny by mohlo okrem iného patriť zavedenie lacnejších a spoľahlivejších motorov, dostupných pre všetky stajne. Uvažuje sa aj o platovom strope vo výške 150 miliónov dolárov bez platov pilotov. Proti zmenám sa však už teraz postavilo niekoľko tímov na čele s Mercedesom a Ferrari, ktoré dokonca pohrozilo odchodom z formuly.

Viac o téme: Formula 1
  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: SITA/AP - Luca Bruno
  • Zdroj: ČTK

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy