Správa o Federerovi, ktorá všetkým vyrazila dych: Som stále sklamaný, musím sa cez to preniesť!

Švajčiarsky tenista Roger Federer počas tréningu pred Laver Cupom v LondýneŠvajčiarsky tenista Roger Federer počas tréningu pred Laver Cupom v Londýne Zdroj: SITA/AP/James Manning

BAZILEJ/NEW YORK – Tenis medzi špičkovými hráčmi nie je iba o zárobkoch z kurtov, svetoznáme spoločnosti vyrábajúce obuv či oblečenie uzatvárajú miliónové kontrakty s tými najväčšími hviezdami.

To bol aj prípad Rogera Federera. Prirodzene. Veď kto by netúžil mať uzavretú spoluprácu s po všetkých smeroch velikánom toho najozrutnejšieho kalibru? Málokto.

Federerova famózna kariéra, ovenčená 20 titulmi na grandslamových turnajoch, bola dlhé roky spätá s firmou Nike. Švajčiarsky maestro má aj dodnes svoje nádherné a pritom pomerne jednoduché logo RF. Ibaže všetko sa raz končí a to bol tiež prípad kooperácie Nike a Roger Federer. Keď Bazilejčan v lete 2018 oznámil, že po 24 rokoch opúšťa globálnu značku a upísal sa japonskému Uniqlo, pre mnohých išlo o ťažko uveriteľný šok.

Veci sa zakrátko zdali byť pochopiteľnejšie, keď vyplávalo na hladinu tenisových morí a oceánov, že Federer uzavrel s Japoncami 10-ročný kontrakt za 300 miliónov dolárov. Prekvapený bol aj Mike Nakajima, bývalý riaditeľ tenisového oddelenia v Nike.

"Nikdy sa to nemalo stať. Je zverstvo, že sme niekoho ako Roger nechali odísť. Roger Federer patril k Nike po zvyšok kariéry. Rovnako ako Michael Jordan, LeBron James, Tiger Woods. Stojí popri najväčších Nike športovcoch vôbec. Stále som sklamaný, ale stalo sa, musím sa cez to preniesť. Nešlo o moje rozhodnutie a nebol som pri ňom," spomína Nakajima po rokoch.

Nakajima označil Federera za človeka, ktorého ľudia milujú a dokáže zaujať masy ľudí. Napriek tomu, že mnohí úspešní športovci bývajú často podrobovaní kritike, nenávisti, Federer k nim podľa Nakajimu nepatrí. A právom.

"Ľudia majú v obľube neznášať úspešných ľudí, sú závistliví. Ale vždy ma ohromuje, ako nikto nehovorí na Rogera nič negatívne. Spôsob, akým sa prezentuje pred ostatnými, je dôvodom, prečo ho iní milujú. K druhým sa správa s rešpektom, pozná svoje publikum a vie otočiť konverzáciu presne podľa toho."

Názornou ukážkou a žiarivým príkladom Federerovej otvorenosti voči iným je Nakajimova reminiscencia na vlastnú akciu, ktorej sa zúčastnil aj manžel Slovenky Mirky. "Na tej akcii mal byť pôvodne hodinu a zostal štyri. Štyri hodiny! Kto to urobí? Vie, že títo ľudia sledujú jeho zápasy. Toto sú ľudia, ktorí mu dávajú sponzorské kontrakty. On to vie," s údivom vravel Nakajima.

Zatiaľ čo Nakajima opustil Nike v roku 2017 a rozbehol si vlastný biznis, v ktorom pracuje so športovcami a športovými organizáciami, Federer bavil kŕdle maškrtných fanúšikov po celej planéte do roku 2022, kým neukončil kariéru na minuloročnom Laver Cupe. Jeho kariéra sa na kurte sa uzavrela, ale nedávno vyšla správa, že britská BBC s ním rokuje o poste spolukomentátora pre tohtoročný Wimbledon.

Ako vidí Nakajima jeho budúcnosť po profesionálnej kariére? "Neviem si predstaviť, že bude komentátor. Nič proti tomu, ale som si istý, že premýšľa o iných veciach. Je to dôvtipný chlapík. Ak ste firma, prečo by ste nechceli, aby s vami pracoval niekto ako Roger? Myslím, že sa rozvetví do iných záležitostí než tenis. Jeho meno bude žiť naveky ako jedno z najlepších športovcov všetkých čias."

Viac o téme: Roger Federer Niké Mike Nakajima Uniqlo
  • Autor: © Zoznam/Ondrej Herceg
  • Zdroj: Športky, CNN

Súvisiace články

Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy