LOH 2024 Louis Vuitton, Snoop Dogg či selfie s televízormi: Nastolený trend bude pokračovať
PARÍŽ - Na parížskych olympijských hrách je k videniu doteraz nebývalé množstvo sponzorského product placementu.
Od kufrov Louis Vuitton pri slávnostnom otvorení po selfie s telefónmi Samsung na stupňoch víťazov. Tento trend bude na ďalších hrách pokračovať. Agentúre Reuters to povedali zástupcovia Medzinárodného olympijského výboru (MOV).
Miliardy dolárov
Hlavným zdrojom jeho príjmu sú vysielacie práva, za ktoré MOV v rokoch 2017-2021 inkasoval 4,544 miliardy dolárov. Druhú najväčšiu sumu inkasuje olympijský výbor práve od svojich hlavných sponzorov, ktorí mu v rovnakom období priniesli 2,295 miliardy dolárov.
Na olympijských športoviskách pritom nie je žiadna zjavná reklama, jediným viditeľným symbolom zostáva päť prepletených olympijských kruhov. Avšak sponzori a vysielatelia majú v Paríži dostatok reklamných príležitostí vďaka product placementu či využitiu komentátorov z radov celebrít či influencerov typu rappera Snoop Dogga, vďaka ktorým pritiahnu pozornosť nových trhov a mladých ľudí.
MOV tento prístup víta a snaží sa ho svojim partnerom uľahčiť. "Olympijské hry sú oproti iným veľkým športovým podujatiam unikátne v tom, že nemajú reklamy priamo na ihrisku. Snažíme sa s našimi partnermi pracovať na hladkej organickej integrácii a spôsoboch, ktorými by sme mohli propagovať ich produkty," povedala na tlačovej konferencii Anne-Sophie Voumardová, riaditeľka televíznych a marketingových služieb MOV.
Od amatérskych začiatkov po rastúcej komercionalizácii predovšetkým po roku 1980 sa z olympijských hier stala multimiliardová akcia. Pod súčasným prezidentom Thomasom Bachom, ktorý sa ujal funkcie v roku 2013, sa celkový počet hlavných sponzorov, ktorí podpisujú zmluvy priamo s MOV a nie s hostiteľskými mestami, zvýšil na pätnásť. Prekonal tak limit jedenástich top sponzorov, ktorý stanovil Bachov predchodca Jacques Rogge, ktorý sa obával, že by väčší počet partnerov mohol poškodiť dopad hier.
V rokoch 2009-2012, teda pred posunom Bacha do prezidentského kresla, preto predstavovali príjmy od hlavných sponzorov 950 miliónov dolárov, o viac ako polovicu menej ako v poslednom zverejnenom období končiacom tokijskými hrami v roku 2021.
"Týmto smerom chceme ísť. Chceme byť unikátni. Touto cestou sme sa dobrovoľne vydali a na budúcich hrách uvidíte, ako sa veci budú tade uberať," povedala Voumardová k product placementu a iným komerčným možnostiam na budúcich hrách.
- Autor: © Zoznam/
- Zdroj: ČTK