Fanúšikovia a klub by mali byť jedno telo i duch: Sparta Praha ide príkladom, zaveďme to aj u nás!

Fanúšikovia pražskej SpartyFanúšikovia pražskej Sparty Zdroj: Profimedia

PRAHA - Futbalová Sparta umožní fanúšikom, ktorí dostali trest zákazu vstupu na domáce stretnutie, skorší návrat na štadión, ak splnia stanovené kritériá.

Od 1. júla sa priaznivci budú môcť prihlásiť do programu, po absolvovaní ktorého klub rozhodne o tom, či im skráti pôvodný trest. Pražania o tom informovali na svojom webe.

Niektorí fanúšikovia si zaslúžia druhú šancu

"Práca s fanúšikmi je pre klub prioritou, záleží nám na komunikácii s naším publikom. V prípade rizikového jednania na tribúnach pristupujeme k represívnym krokom, zároveň ale budeme poskytovať možnosť vrátiť sa na štadión. Domnievame sa, že sú v našich radoch fanúšikovia, ktorí si zaslúžia druhú šancu," uviedol generálny riaditeľ Sparty František Čupr.

Do programu sa od 1. júla môžu zapojiť tí, ktorí v tom čase budú mať prvý zákaz vstupu na Letnú. Naopak do neho nesmú vstúpiť priaznivci, ktorí svojím konaním ohrozili zdravie iného človeka alebo mu spôsobili zdravotnú ujmu či sa dopustili rasizmu.

Účasť je dobrovoľná. Podmienkou je uhradenie zmluvnej pokuty, pokiaľ ju fanúšik dostal. Opakované zaradenie do programu nie je možné, rovnako nie je možné skrátiť doživotný zákaz.

Tomáš Čvančara oslavuje gól Galéria fotiek (2) Zdroj: Profimedia

Žiadosť každého priaznivca posúdi klub. Ten môže fanúšika vyradiť z programu aj v jeho priebehu. Program bude vystavaný individuálne podľa toho, čoho sa daný priaznivec konkrétne dopustil. Fanúšik absolvuje školenia, napríklad zdravotný kurz, prednášky alebo dobrovoľnícke práce.

Počas programu mu budú udeľované kredity. Klub potom účasť vyhodnotí a fanúšikovi môže byť skrátený trest až o 70 percent z pôvodnej dĺžky. Väčšinu nákladov programu zaplatí klub.

Inšpirovali sme sa zahraničnými klubmi

Letenskí sa okrem iného inšpirovali holandskými klubmi. "Ide o koncepčný krok, ktorý sme konzultovali so zahraničnými klubmi, ktoré patria medzi špičku v práci s divákmi. Stanovili sme si dva ciele: po prvé chceme aj cez tento program a edukáciu naďalej pracovať na celkovom zlepšení bezpečnosti na štadióne.

Po druhé chceme dať publiku najavo, že vieme prejaviť empatiu, keď fanúšik urobí chybu, má záujem ju napraviť a naďalej chce podporovať klub priamo z tribúny,“ vyhlásil riaditeľ komerčného úseku Tomáš Křivda.

Viac o téme: AC Sparta Praha
  • Autor: © Zoznam/
  • Zdroj: ČTK
Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy