UEFA spokojná: Šampionát má sledovanosť, kvalitu i náboj

Poľský fanúšikPoľský fanúšik Zdroj: SITA

VARŠAVA - Vyše trojtýždňový maratón zápasov na majstrovstvách Európy vo futbale v Poľsku a na Ukrajine síce vyvrcholí až v nedeľu finále medzi Španielskom a Talianskom, Európska futbalová únia (UEFA) však už začína hodnotiť šampionát.

Prvé ohlasy sú len veľmi kladné, UEFA je spokojná s veľkou pozornosťou, ktorú svet venuje turnaju.

Televízna sledovanosť prevyšovala všetky očakávania, bola vyššia nielen na tradičnom trhu v Európe, ale zaznamenala veľký nárast aj v USA či v Ázii. Súboj medzi Anglickom a Talianskom bol najsledovanejším duelom v 52-ročnej histórii majstrovstiev Európy, vo Veľkej Británii ho sledovalo 20,3 milióna divákov, v Taliansku zasa 21,8 milióna. Čísla na Britských ostrovoch prekonali aj sledovanosť vlaňajšej svadby princa Williama s Kate Middletonovou či tohtoročného koncertu pri príležitosti diamantového jubilea kráľovnej Alžbety II. V Španielsku zasa dosiahla sledovanosť semifinále proti Portugalsku 83,3 % a súboj bol jedným z najsledovanejších programov v národnej televíznej histórii.

"Trhový podiel je skvelý, len málo programov dosahuje 70 % trhové podiely. Futbal stále dokazuje, že spája ľudí," povedal riaditeľ UEFA pre komunikáciu Alexandre Fourtoy. Majstrovstvá Európy sú po svetovom šampionáte druhou najväčšou futbalovou udalosťou. Euro sa už dávno stalo globálnou udalosťou. Poľsko, Rusko, Anglicko, Francúzsko, Holandsko či Nemecko majú za sebou poprepletanú minulosť plnú rôznych sporov, spoluprác i tradičnej rivality. "Myslím, že kvalita hry a k tomu aj dlhoročná rivalita robí z futbalu produkt, ktorý priťahuje masy. Na európskom šampionáte vždy nájdete niečo, čo spája alebo rozdeľuje tímy. Napríklad na svetovom šampionáte v súboji medzi Mexikom a Pobrežím Slonoviny niečo podobné nenájdete. Európske krajiny majú dlhú históriu a prakticky každý duel je svojim spôsobom aj derby," priznal Fourtoy. 

Hladní futbaloví fanúšikovia sa vrhli aj internet a sociálne siete. Digitálni experti označili Euro 2012 za ďalší významný míľnik pre futbalové sociálne médiá. Oficiálna facebookovská stránka Eura 2012 má vyše 830-tisíc členov, viac ako 145-tisíc ľudí sleduje twitterovské konto UEFA v angličtine. Aplikácie pre smartfóny si stiahlo vyše 5 miliónov ľudí. "Oproti poslednému európskemu šampionátu sme museli urobiť výrazný obrat. Vtedy sme neboli aktívni na trhu sociálnych médií. Dnes sme v digitálnej dobe, máme Facebook, Twitter, YouTube, rôzne aplikácie," priznal Fourtoy. 

Aj napriek veľkému záujmu o internet hlavný dôraz pri organizácii kladie UEFA na televízne spoločnosti, vďaka ktorým má rekordné príjmy. Šestnásťčlenné tímy sledujú nonstop tímy, 1500 ľudí pripravuje materiály, ktoré sú k dispozícii všetkým 206 držiteľom televíznych práv. Samotné zápasy sleduje 32 kamier, ktoré sú umiestnené aj priamo nad hracou plochou. Novinkou oproti minulosti je aj 3D vysielanie nedeľňajšieho finále. Inovácie sú podľa Fourtoya kľúčové a robia podujatie sviežim. "Turnaj je akýmsi laboratóriom vo viacerých oblastiach," dodal Fourtoy.

  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: SITA
  • Zdroj: SITA

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy