Eštebák a hanba, radosť z play off KHL dlho netrvala: Toto rozzúrilo fanúšikov Slovana!

Atmosféra v hľadiskuAtmosféra v hľadisku Zdroj: SITA

BRATISLAVA - Opäť si to s fanúšikmi pokašľali! Hokejový Slovan Bratislava si po dvoch nevydarených sezónach síce znova priklonil fanúšikov na svoju stranu, no už po pár hodinách od postupu do play off si ich znova rozoštvali - a to poriadne.

Bratislavský klub už v pondelok zverejnil, koľko budú stáť vstupenky na tretí a štvrtý zápas štvrťfinále play off (25. a 27. február), ktoré odohrajú doma proti lukratívnemu súperovi CSKA Moskva "Základné ceny sú v rozpätí od € 36 do € 49 na jeden zápas v závislosti od jednotlivých sektorov. Každý klient si môže zakúpiť maximálne štyri vstupenky," informoval klub na svojej oficiálnej stránke. Ceny zverejnil aj na sociálnej sieti Facebook a to okamžite vyvolalo negatívne reakcie belasých priaznivcov.

"Sa môžete hanbiť. Po troch rokoch play off a toto je odplata za podporu fanúšikov, ktorí fandili aj keď Slovan nič nehral. Bravo," komentoval príspevok o cenách rozhnevaný fanúšik Marek.

Priaznivec Jakub vidí problém vo vedení a nenásytnom majiteľovi. "Možno by bolo dobré, keby vedenie vysvetlilo politiku tvorby cien lístkov pre play off, lebo toto mi pripadá, ako keby sa pán nemenovaný eštebácky majiteľ tohto klubu priživoval na úspechoch hráčov, ktorí si to tvrdo oddreli v každom jednom zo 60 zápasov základnej časti. Pretože vypýtať si od tých najvernejších permanentkárov 40 eur za zápas, je bohapusté výpalníctvo a nič iné," napísal.

Fanúšikovia upozorňujú aj na fakt, že vedenie sa nepoučilo už z prvej sezóny, keď sa klub prebojoval do vyraďovacej časti. "Ceny sú aj pre nás permanentkárov dosť prehnané. To je teda odmena niekoľkoročnej vernosti - 40 eur za jeden lístok. Niekto sa nepoučil z prvej sezóny, keď boli prázdne sedadlá," komentovala Dominika.

Pod zverejnením príspevok sa čoraz viac objavujú komentáre tipu, že skutočný fanúšik na lístky nemá peniaze. Ďalej spomínajú aj to, že v cene vstupeniek sú zahrnuté aj miesta pre sponzorov a rodiny, ktoré ich dostanú zadarmo.

Momentálne to teda vyzerá tak, že veľa ľudí odmieta zaplatiť prehnanú sumu za lístky a vedenie Slovana by sa malo zamyslieť, či chce mať prázdne tribúny, prípadne zaplnené manažérmi, ktorí fandiť nebudú, alebo prehodnotia cenu vstupeniek, za ktoré budú fanúšikovia ochotní zaplatiť.


Stanovisko Slovana Bratislava

"Priemerná cena vstupenky na play off – vzhľadom na umiestnenie permanentkárov v jednotlivých sektoroch a počet miest v daných sektoroch – vychádza u permanentkárov na cca 35 eur (ti sú v prevažnej miere v sektoroch na pozdĺžnych tribúnach), a u nepermanentkárov cca 39 eur (tu sú vstupenky v drvivej väčšine k dispozícii iba v zabránkových sektoroch). Počet drahších vstupeniek je výrazné limitovaný.

Ceny sú pochopiteľne vyššie ako počas základnej časti, ale podstatne nižšie ako na play off 2013, keď boli generovane samotnými fanúšikmi na aukčnom portáli. Vtedy vyšla najlačnejšia vstupenka na 45 eur, priemer sa pohyboval okolo 55 eur na jeden zápas.

Pri predpredaji na play off sme jednoznačne preferovali držiteľov permanentiek, ktorí majú takmer 7-dňové predkupné právo, počas ktorého sú ich miesta chránené a nie sú ponúknuté do predaja. To vzhľadom na obrovský záujem fanúšikov v druhej polovici základnej časti, keď sme vypredali vždy za pár dní osem domácich zápasov v rade, považujem za veľmi dôležitú vec a zvýhodnenie permanentkárov. Navyše ich ceny sú oproti základným cenám o cca 20 – 25 % výhodnejšie v porovnateľných sektoroch.

O cenách pre akýkoľvek produkt čí službu, vrátané cien vstupeniek na športové podujatia, sa medzi fanúšikmi vždy budú viesť vášnivé diskusie a málokedy sa obe strany – klubový manažment a fanúšikovia – zhodnú a panuje všeobecná spokojnosť.

Slovan pred základnou časťou sezóny 2015/2016 pripravil pre fanúšikov cely rad zliav – deti 6 - 15 rokov, držitelia študentských kariet ISIC, držitelia Bratislavskej mestskej karty, školské zájazdy a skupiny  s viac ako 20 účastníkmi, držitelia ZŤP preukazov, permanentka 1+1 (rodič a dieťa). Naše zápasy sme sa snažili sprístupniť každému, s cenou sme nehýbali, aj keď sme mali top súpera alebo sme boli za pár dni vypredaní.

Play off KHL je výnimočná športová udalosť, hráme proti dlhodobo najlepšiemu a najatraktívnejšiemu hokejovému klubu na Východnej pologuli, je to ako by k nám prišiel na súťažný zápas Bayern, Juventus či Manchester United. Ceny sú pritom porovnateľné alebo nižšie ako väčšina hudobných koncertov českých čí slovenských interpretov, muzikálové predstavenie, ľadová revue pre deti, jeden deň ME v krasokorčuľovaní...

Mimochodom, nie všetci vedia, že za postup do play off nedostáva žiadny klub od KHL žiadne bonusy ani prémiové peniaze. Všetky náklady si musí pokryť sám, ide predovšetkým o prémie pre mužstvo a cestovné náklady na zápasy na ľade súpera. Príjmy zo vstupného sú pre Slovan tým najprirodzenejším a najlegitímnejším zdrojom príjmov, iné ani klub nemôže mať. Vďaka naším reklamným partnerom sme sa dostali v sezóne až sem. Zdôrazňujem, že všetky príjmy budú použité na krytie výdavkov spojených s účasťou v play off."

(Milan Vajda, marketingový riaditeľ HC Slovan Bratislava, klub žiadal uverejniť stanovisko v plnom znení)


Viac o téme: HC Slovan Bratislava
  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: SITA
  • Zdroj: športky

Súvisiace články

Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy