Ferrari chce zlomiť dominanciu McLarenov v Maďarsku

Fernando Alonso a Felipe Massa Fernando Alonso a Felipe Massa Zdroj: SITA

BUDAPEŠŤ - Skôr, ako sa celý kolotoč majstrovstiev sveta formuly 1 vyberie na štvortýždňovú "dovolenku", absolvuje 12 tímov a 24 jazdcov v nedeľu Veľkú cenu Maďarska.

Pomalý a členitý okruh neďaleko Budapešti nemá medzi jazdcami veľkú popularitu, aj keď Fernando Alonso, ktorý na ňom v roku 2003 vybojoval svoje prvé víťazstvo, či Michael Schumacher, ktorý je tu so 4 triumfami rekordérom, naň nedajú dopustiť. Veľkej obľube sa teší aj u tímu McLaren, ktorého jazdci tu z 24 VC ukoristili 9 víťazstiev. V posledných 5 rokoch sa piloti McLarenu tešili 4-krát, keď ich sériu prerušil pri netradične mokrých pretekoch v roku 2006 len Jenson Button. Hungaroring by mal sedieť McLarenu aj v tejto sezóne - keďže to nie je okruh s dlhými rýchlymi zákrutami, ktoré vyhovujú monopostom najväčšieho konkurenta Red Bullu. Veľkým súperom vedúceho tímu v Pohári konštruktérov, ktorého jazdci Lewis Hamilton a Jenson Button sú na čele priebežného poradia MS, tak bude zrejme tím Ferrari.

 

"Vzpínajúce sa koníky" z Maranella, ktoré po sérii nevýrazných výkonov a technických problémov už všetci odpísali, dokázali pred týždňom v Nemecku predviesť fantastický návrat na stratené pozície. Felipe Massa s Fernandom Alonsom na Hockenheimringu jednoznačne dominovali. Škoda, že vedenie tímu podľahlo tlaku Alonsa, ktorý sa nedokázal dostať pred Massu a pokynom z boxov ("Fernando je rýchlejší ako ty. Potvrď nám, že si rozumel.") prinútilo Brazílčana pustiť pred seba španielskeho kolegu, ktorý sa stal bez boja víťazom. Traťoví komisári potrestali za nepovolenú tímovú réžiu taliansku stajňu pokutou 100 000 USD. Dochádzajúci dych tímu Red Bull, ako aj veľkolepý návrat Ferrari do boja o Pohár konštruktérov aj titul majstra sveta sú určite veľkou výzvou pre šéfkonštruktéra "červených býkov" Adriana Neweya, ktorý je v súčasnosti považovaný za absolútnu špičku vo F1. Jeho odpoveď však zrejme nestihne prísť v Maďarsku, ale až po mesačnej pauze, keď prídu na rad okruhy v belgickom Spa a talianskej Monze.

 

"Po VC Nemecka mám istotu, že naše autá sú konkurencieschopné. Teraz to musíme opäť dokázať v Maďarsku. Hungaroring je pre mňa špeciálny okruh. V roku 2003 som tu vyhral prvú VC a pred rokom som získal pole position. Trať by som charakterizoval ako motokárový okruh pre monoposty F1. Idete z jednej ostrej zákruty do druhej, nemáte si kedy vydýchnuť a máte plné ruky práce, aby ste monopost udržali pod kontrolou na mnohých nerovnostiach a obrubníkoch. Je to fyzicky aj psychicky veľmi náročné. Za každú chybu tvrdo zaplatíte, najmä v kvalifikácii. Musíme sa sústrediť na našu vlastnú prácu, tvrdo pracovať na každom postupnom kroku a prežiť tu jeden perfektný víkend. Do konca šampionátu je ešte ďaleká cesta," poznamenal Fernando Alonso, ktorý v Maďarsku pred rokom doplatil odstúpením na nedotiahnuté koleso svojho Renaultu po výmene pneumatík.

 

Zvláštny je návrat na Hungaroring pre Alonsovho kolegu Felipeho Massu. Brazílčana pred rokom v kvalifikácii vážne zranila skrutka, ktorá odletela z monopostu pred ním idúceho krajana Barrichella a trafila ho do hlavy. Následné operácie a rekonvalescencia mu predčasne ukončili sezónu 2009. "Návrat do Budapešti je pre mňa naozaj veľmi zvláštny pre všetko to, čo sa tu odohralo pred rokom 25. júla. Prvé, čo som urobil, keď som prišiel na okruh, bolo, že som šiel za traťovými maršalmi a zdravotníckym personálom, ktorí pred rokom odviedli perfektnú prácu, keď ma starostlivo dostali z kokpitu. Veľmi som sa im poďakoval, cítim voči nim obrovský záväzok. Rovnako aj k personálu nemocnice, kde som následne strávil viac ako týždeň. Bola to nešťastná epizóda v mojom živote, ale teraz mám v Maďarsku veľmi veľa fanúšikov. Čo sa týka mojej práce za volantom, nezmenilo ma to, som späť a cítim sa úplne v poriadku. Zmenilo ma to ako človeka. Spoznal som cenu svojho života. Desaťkrát viac ako predtým si vážim obyčajné veci, ktoré život prináša. Dnes viem, že v živote a so zdravím nemám nič isté. Cítim, že som ako človek viac dozrel. No ako pretekár som sa nezmenil. V momente, keď zavriem priezor na prilbe a vyjdem na trať, robím všetko ako predtým a na zranenie vôbec nemyslím. Navyše sa mi tu nikdy nepodarilo z rôznych príčin zajazdiť dobrý výsledok. Naposledy som tu v roku 2008 odjazdil na čele 60 kôl a potom mi odišiel motor. Takže aj preto je pre mňa Hungaroring stále výzvou," vyznal sa Felipe Massa, ktorý sa k tímovej réžii na Hockenheimringu nechcel vracať.

 

"Milujem Maďarsko. Budapešť je nádherné mesto, kde by som rád strávil aj niekoľko dní. Okruh je výnimočný svojou povesťou, že je pomalý a ťažko sa ňom predbieha. No nemôžem s tým celkom súhlasiť. Okruh má aj rýchle zákruty a miesta, kde sa dá predbiehať, nie jednoducho, ale je to možné. Musíte tu zo seba vydať všetko, rovnako ako v Monaku. Niet času na oddych, idete zo zákruty do zákruty. Skutočne tu musíte ´žmýkať´ monopost celý čas. Ale ak máte dobré auto, je radosť tu jazdiť. A ja som to šťastie vždy mal. Zvíťazil som tu v roku 2007 a aj pred rokom, čo bol jeden z mojich najväčších triumfov, keďže sme sa tu spolu s celým tímom dokázali vrátiť do takmer beznádejného súboja o titul," poznamenal vedúci muž svetového šampionátu Lewis Hamilton.

 

Hoci má byť v piatok a v sobotu nad Hungaroringom pod mrakom s prehánkami, v nedeľu sa očakáva klasické slnečné počasie s teplotou 28°C. Štart pretekov je v nedeľu o 14.00 h SELČ.

  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: SITA
  • Zdroj: SITA

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy