Prenosy v 190 krajinách, vie o ňom polovica planéty: Zo Sagana sa stal marketingový kráľ

Fanúšikovia Petra Sagana zo Slovenska obleteli svet vďaka tomu, že sa objavili v priamom prenoseFanúšikovia Petra Sagana zo Slovenska obleteli svet vďaka tomu, že sa objavili v priamom prenose Zdroj: Radovan Stoklasa

BERN, LYON - Neuveriteľný zásah na celej planéte, s Tour de France príde každoročne do kontaktu celosvetovo takmer polovica populácie. Svetové mediálne agentúry odhadujú, že tento rok si pozrie v televízii alebo naživo popri trati aspoň jednu etapu cyklistických pretekov Tour de France neuveriteľných tri a pol miliardy obyvateľov Zeme. A keď niekto ovládne preteky, má žltý či zelený dres, jazdí v úniku, pre reklamných partnerov to znamená neuveriteľne veľa. Za 103 rokov sa z pretekov, kde si to rozdajú tí najlepší a idú za hranicu ľudských síl v rýchlostných prémiách či v kopcoch, stalo jedno z najväčších divadiel na svete, kde sa prirodzene točia veľké peniaze.

Len hlavný partner Škoda poskytol organizátorov približne dve stovky áut, oficiálna voda Tour de France značky Vitel tečie popri trati v litroch, obrandované autá osviežujú fanúšikov popri trati.ň

Tour sa vysiela v 190 krajinách sveta, reportuje o nej 635 médií a predovšetkým samotní fanúšikovia cez sociálne siete. Nie nadarmo sa v súvislosti s Tour hovorí ako o veľkom biznise, veď ide nielen reklamy na dresoch jazdcov a popri trati, ale treba zarátať aj rôzne marketingové eventy a autá na trati, z ktorých fanúšikom rozdávajú reklamné predmety, ktoré v televízii divák nevidí.

A keď sa v tomto veľkom kolose objavuje opakovane meno Petra Sagana, keď ho spomína komentátor na trati, znamená to veľa. Pre slovenský šport, pre fanúšikov priamo v mieste činu, ktorí sa cítia byť vtiahnutý do pretekov, ale aj pre Saganovho reklamného partnera, ktorým je Telekom. Ten propaguje svoju najrýchlejšiu 4G sieť a porovnáva ju s rýchlym Petrom. Logo S4GAN vnímajú v zahraničí ako meno slovenského jazdca, ale mnohí novinári či fanúšikovia sa popri trati vypytujú, čo logo presne znamená.

„Z obrovského mediálneho zásahu a viditeľnosti nezameniteľného loga S4GAN máme, pochopiteľne, veľkú radosť. Ešte viac nás ale tešia Petrove svetové úspechy a to, ako svojimi výkonmi robí skvelé meno Slovensku, inšpiruje množstvo ľudí a robí ich hrdými na našu krajinu. Svedčí to o správnosti a dobrom načasovaní našej voľby, keď sme si pre zosobnenie rýchlosti a kvality vybrali práve jeho,“ opísal s hrdosťou v hlase hovorca Telekomu Martin Vidan.

Telekom už druhý rok vypravil na miesto činu Sagan fanbus s výhercami súťaže na sociálnej sieti Facebook. A fanúšikovia doslova ovládli celé tri etapy na prelome minulého a tohto týždňa, pripájali sa k nim ostatní Slováci, ale aj miestni, domáci obyvatelia si ich fotili a mali z nich zážitok – a čo bolo najdôležitejšie, boli slušní a poriadne hluční, takže Peter mal najlepších fanúšikov a mohol sa na trati cítiť ako doma. Fanúšikovia aj s nápisom S4GAN sa dostali aj do priameho prenosu vo všetkých krajinách, kde Tour vysielajú naživo, Peter im aj poďakoval v rozhovore po víťazstve v 16. etape.

„Vypravením autobusu s najskalnejšími fanúšikmi priamo na Tour sme chceli Petrovi a verejnosti dokázať, že to s jeho podporou myslíme vážne a že sme pripravení mu ju dať aj priamo na trati. Všimol si to nielen Peter, ale aj celý športový svet, čo nás mimoriadne teší,“ komentoval Martin Vidan z Telekomu.

Fanúšikovia Petra Sagana zo Galéria fotiek (5) Zdroj: Reprofoto TV/Facebook
Fanúšikovia Petra Sagana zo Galéria fotiek (5) Zdroj: Reprofoto TV/Facebook

Fanúšikovia zo Sagan fanbusu Galéria fotiek (5) Zdroj: Radovan Stoklasa

Fanúšikovia zo Sagan fanbusu Galéria fotiek (5) Zdroj: Radovan Stoklasa

Viac o téme: Peter Sagan Sagan fanbus
  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: Radovan Stoklasa
  • Zdroj: kt; Športky

Súvisiace články

Staršie správy

Videá