La Liga v tomto smere za Premier League zaostáva: Teraz je to už iné, začali sme tvrdo pracovať

Logo španielskej La LigyLogo španielskej La Ligy Zdroj: laliga.es

NEW YORK - Španielska futbalová La Liga v porovnaní s anglickou Premier league zaspala dobu v presadzovaní marketingu na medzinárodnej scéne, ale zameškané dobieha. Už niekoľko rokov kontinuálne rastie počet záujemcov o španielsku ligovú scénu, a to po celom svete. Zhodli sa na tom marketingový šéf FC Sevilla Ramón Loarte spoločne s obchodným riaditeľom Betisu Sevilla Ramónom Alarcónom počas spoločných pracovných raňajok.

"Úprimne povedané, dlho sme si všetci nechceli pripustiť, aký ohlas má naša najvyššia súťaž vo svete. Boli sme príliš leniví na to, aby sme to obchodne využili. Zatiaľ čo Premier league už pred 20 rokmi začala pracovať na svojej značke, začala vytvárať pobočky a kancelárie v rôznych častiach sveta, my sme zostali stáť na mieste. Teraz je to už iné, začali sme tvrdo pracovať na internacionalizácii La Ligy," uviedol Loarte.

Na obrovskom televíznom trhu v Spojených štátoch amerických dominuje z pohľadu zahraničných klubových súťaží Premier League. Vysielanie prenosov v USA zabezpečuje koncern NBC a jej sesterské spoločnosti, zatiaľ čo španielska La Liga a francúzska Ligue 1 sa dostávajú do amerických domácností prostredníctvom platenej káblovej siete BeIN Sports s oveľa nižšou distribúciou. Podľa aktuálnych čísel si zápasy La Ligy v USA v tejto sezóne priemerne pozrelo 28 601 fanúšikov, ktorí si za to zaplatili, kým Premier league má na NBC priemer 877 000 sledovateľov. "Pre niektorých ľudí je problém platiť si za futbalový obsah. Dnešný svet ponúka obrovské množstvo možností, čo sledovať aj zo športu v medzinárodnom ponímaní. Ale ak chcete niečo zmeniť z dlhodobého hľadiska, potrebujete urobiť prvý krok z krátkodobého pohľadu. A La Liga už začína robiť krôčik po krôčiku," vysvetlil Alarcón. Jeho spolustolovník Loarte sa vyjadril k silnejúcej snahe odohrať niektoré zápasy La Ligy v Severnej Amerike. Už tento rok 26. januára sa mal hrať zápas medzi Gironou a FC Barcelona v Miami Gardens na Floride, ale nakoniec nedošlo k dohode zainteresovaných strán.

"Prečo to neskúsiť? Myslím si, že už v blízkej budúcnosti sa podarí zorganizovať zápas La Ligy v USA," myslí si Loarte. Ako jeden z ďalších súčasných problémov v lepšom presadzovaní zahraničného marketingu vidí aj neskorú finalizáciu herného programu zápasov v španielskej najvyššej súťaži. To potom odoberá fanúšikov z iných krajín. "Je to ďalšia z našich nevýhod napríklad v porovnaní s Angličanmi, kde sa vie šesť až osem týždňov dopredu, kde a kedy sa bude hrať. Záujemcovia zo zahraničia majú potom dostatok času na to, aby si naplánovali lety na zápasy Premier League," dodal Loarte.

Viac o téme: Premier League La Liga
  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: laliga.es
  • Zdroj: SITA

Súvisiace články

Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy