Bojové umenia, málo športu a slabé výsledky v Soči: Toto je riešenie problému!

Slovenskí olympionici v SočiSlovenskí olympionici v Soči Zdroj: SITA; koláž Športky

BRATISLAVA - Exkluzívny prieskum na tému športovanie mládeže a financovanie športu priniesol šokujúce výsledky. Viac ako polovica slovenských detí pravidelne nešportuje. Ak sa deti športu venujú, tak najčastejšie futbalu a hneď na druhom mieste sú bojové športy.

Celoslovenský prieskum pre Procter & Gamble vypracovala agentúra AKO na vzorke 500 respondentov. Až 57,2 % rodičov v prieskume priznalo, že ich deti majú od pravidelného športovania ďaleko.

Len 15,2 percenta rodičov uviedlo, že ich dieťa športuje organizovane a je členom klubu alebo oddielu. V prieskume prekvapilo, že druhý najvyšší počet detí sa venuje bojovým umeniam a športom ako karate, džudo, taekwondo, box a podobne.

„Je to zrejme preto, že bojové športy sú finančne nenáročné na výstroj a tréningové priestory, ale možno aj preto, že rodičia sa snažia deti naučiť sebaobrane v súčasnej nebezpečnej dobe,“ zamyslel sa Juraj Králik zo spoločnosti Procter & Gamble.

Ako to už na Slovensku chodí, za všetko vraj môžu peniaze. Deti, ktoré sa pravidelnému športu vôbec nevenujú, pochádzajú z rodín, kde sú rodičia nezamestnaní, ale patria medzi ne aj deti podnikateľov. So športovaním mládeže je teda spojená aj finančná situácia v rodine. Prevažná časť Slovákov si uvedomuje, že financovanie mládežníckeho športu na Slovensku je nedostatočné (26,2 % úplne nedostatočné, 57 % skôr nedostatočné).

Nedostatkom peňazí sa obhajujú aj slovenskí športovci na olympijských hrách v Soči. O tom, že všetko mu musia financovať rodičia, vravel v hneve a plný emócii dvadsaťročný Popradčan Martin Bendík. "Rodičia celý život makajú, aby mi to mohli zaplatiť zo svojho vrecka," povedal.

V Soči bola sklamaná z podmienok našej výpravy aj bežkyňa na lyžiach Alena Procházková. Vzápätí svoje slová spresnila: "Nechcem skončiť, lenže na Slovensku a za takýchto podmienok nemám šancu dosahovať výsledky. Keď sa pozriete na iné tímy, nedá sa im konkurovať. Potrebovala by som kvalitných servisákov, ktorí majú možnosť doniesť vosky, ktoré sú vo vývoji, štruktúry na lyže a aj rôzne skúsenosti," uzavrela. O tom, že talenty nemajú na šport, sa hovorí aj v hokeji, vraj športujú len deti bohatých rodičov.

Spoločnosť Procter & Gamble, hrdý sponzor Zimných olympijských hier v Soči 2014, sa rozhodla podporiť mladých športovcov. Pridať sa môže každý kúpou produktov P&G v sieti obchodného reťazca Tesco. Ide napríklad o produkty Ariel, Lenor, Jar, Pampers, Duracell, Gillette, Head & Shoulders  alebo Oral-B, ale napríklad aj Coca-cola.

Spoločnosť odvedie percento z predaných produktov najväčších značiek olympijským nádejam. „Športovci dokážu svojimi výkonmi strhnúť ľudí a vzbudiť v nich radosť, hrdosť na krajinu a zjednotiť ich tak, ako máločo. Aj takýmto spôsobom chceme ľudom prinášať radosť do života a zlepšovať jeho kvalitu, čo je aj cieľom našej spoločnosti,“ vysvetlil Juraj Králik zo spoločnosti Procter & Gamble. 

Generálny sekretár olympijského výboru Jozef Liba má z takéhoto nápadu radosť. „Veľmi nás teší, že spoločnosť Procter & Gamble podporuje aktivity zamerané na mládež. Odrazom toho bol už mládežnícky tábor, ktorý sme spoločne organizovali po olympijských hrách 2012 v Londýne. Teraz pôjde finančná podpora prostredníctvom Nadácie SOV priamo mladým športovcom,“ povedal.

Bojové umenia, málo športu Galéria fotiek (2)

  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: SITA; koláž Športky
  • Zdroj: PR článok

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy