Nečakaná úprimnosť šéfov v Slovane: Tri dôvody odchodu fanúšikov a veľké prekvapenie

Ani kouč Petri Matikainen nedokázal pritiahnuť fanúšikov tak, aby zaplnili arénuAni kouč Petri Matikainen nedokázal pritiahnuť fanúšikov tak, aby zaplnili arénu Zdroj: SITA, archív Športiek; koláž Športky/kt

BRATISLAVA - Stovky neobsadených sedadiel v slovanistickej aréne a to už na troch zápasoch KHL. Belasí sú v celej lige známi skvelými fanúšikmi a vypredanými tribúnami, no niečo sa deje. Kým minulý rok nebolo za celú sezónu vypredané len štyrikrát a to aj napriek slabším výsledkom, tento rok za mesiac toto číslo v Bratislave takmer dobehli. Tri vypredané stretnutia a tri zápasy s nižším diváckym záujmom. Prečo Bratislavčania prestali chodiť na KHL? V Slovane majú jasné odpovede.

V prvej sezóne nebolo takmer možné zohnať vstupenku za cenníkovú sumu, lístky sa dražili. V druhej sa predávali bez problémov, v treťom ročníku Slovana v KHL klesá počet divákov. Opadol nováčikovský ošiaľ alebo Bratislavčanom sa za hokej nechce platiť?

Čas a financie

Podľa marketingového riaditeľa Slovana Milana Vajdu je dôvodov niekoľko. „Prvým je, že v priebehu sedemnástich septembrových dní sme na základe žrebovania hrali až šesťkrát doma, to je nepochybne veľká záťaž na voľný čas aj peňaženky fanúšikov. Naopak v priebehu tridsiatich októbrových dní budeme hrať pre zmenu doma len dvakrát,“ opísal pre Športky.

Druhým dôvodom sú podľa Vajdu výsledky. Zo šiestich domácich zápasov vyhrali Bratislavčania len dva. „Je jasné, že fanúšikovia všade na svete, aj ti slovanistickí, chcú vidieť najmä doma svoje mužstvo vyhrávať,“ upozornil.

A čo je prekvapujúce, priznal aj to, že viacerí fanúšikovia boli kritickí k štýlu hry, ktorý Slovan predvádzal pod vedením trénera Rostislava Čadu. „Myslím, že to sa v posledných zápasoch postupne mení k lepšiemu, prezentujeme sa oveľa ofenzívnejšou hrou s časťou streľbou,“ povedal Športkám Milan Vajda.

Balíček vstupeniek za lepšiu cenu

Marketingový riaditeľ vecne vysvetlil, prečo klub nemôže znížiť ceny vstupeniek, no fanúšikov potešil tým, že klub zvažuje do budúcnosti akciu. „Hýbať s cenou vstupeniek krátko po začiatku sezóny je veľmi citlivý krok najmä preto, že na celý systém cien sú naviazané aj ceny permanentiek. Mame ich vyše 4 700 a za žiadnych okolností si nemôžeme dovoliť znevýhodniť permanentkárov. Nevylučujem, že na niektoré série po sebe idúcich domácich zápasov pouvažujeme nad akciovými baličkami,“ naznačil šéf marketingu v Slovane Milan Vajda.

Minulý rok mal Slovan priemerne na tribúnach 10 013 ľudí a najvyššiu mieru zaplnenosti arény. Najnižšia návšteva minulý rok bola 9 605 divákov, pred pár dňami bolo zvedavých na duel s Čerepovcom len 8 832 divákov, na Záhreb dokonca len 7 985 fanúšikov a 8 025 proti Minsku. A to napriek forme Ladislava Nagya, víťazstvám belasých a novému koučovi Petrimu Matikainenovi na striedačke.

Od stredajšieho duelu majú diváci cestou na zápas benefit ako minulý rok: vstupenka alebo permanetka je platná aj ako lístok na mestskú hromadnú dopravu.

Viac o téme: Ladislav Nagy Fanúšikovia HC Slovan Bratislava Petri Matikainen Milan Vajda
  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: SITA, archív Športiek; koláž Športky/kt
  • Zdroj: kt; Športky

Súvisiace články

Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy