Známa tenistka narovinu: Škaredá jednotka? Kdeže, lepšie je byť kráska v top 20

Rumunská tenistka Sorana CirsteaováRumunská tenistka Sorana Cirsteaová Zdroj: Instagram/soranacirstea

BRATISLAVA – Nanešťastie, žijeme v povrchnom svete, kde sa fyzická krása chápe ako meradlo hodnoty človeka, obzvlášť nežnejšieho pohlavia. Platí jednoduché pravidlo – kto vyzerá dobre, ten má otvorené prakticky všetky dvere.

Nemenej podstatným faktorom je miesto narodenia. Ak uzriete svetlo sveta v krajine, ktorá je atraktívna z marketingového hľadiska, máte výhodu. 

Napríklad o bývalej ruskej tenistke Anne Kurnikovovej sa vie, že nikdy nevyhrala žiaden profesionálny turnaj vo dvojhre, ale aj tak patrila medzi najznámejšie a najlepšie zarábajúce športovkyne sveta.

Mladučká Britka Emma Raducanuová – narodená v Kanade čínskej mame a rumunskému otcovi – je ďaľším príkladom, že nie všetko sa točí iba okolo výkonov na kurte.

Zatiaľ čo vlani senzačne ovládla US Open a dostala sa do elitnej desiatky rebríčka, v tomto roku vyhrala len 17 zápasov a až 19-krát odchádzala z kurtu ako porazená. Prepadla sa na 76. miesto a viac než svojou hrou zaujala tým, že strieda jedného trénera za druhým.

Na kurte sa trápi, ale mimo neho sa rozhodne nemá na čo sťažovať. Ešte stále iba devätnásťročná hviezda podpísala lukratívne zmluvy so slávnymi značkami a na sponzorských partnerstvách zarobila takmer desaťkrát viac, ako svetová jednotka Iga Swiateková...

Všetko je len o marketingu

O starej známej skutočnosti, že pre nejedného sponzora investujúceho do športu je vzhľad a miesto narodenia rovnako dôležitý faktor, možno ešte dôležitejší, ako samotný športový výkon, prehovorila aj rumunská tenistka Sorana Cirsteaová.

Rodáčka z Bukurešti si vyliala srdce v podcaste La Fileu, v ktorom okrem iného priznala, že počas spolupráce s výrobcom športového oblečenia Adidas jej nemecká firma neraz prizvukovala, že fyzická krása má pre nich väčší význam ako výsledky a trofeje.

"Spomínam si, keď som podpísala zmluvu. Tvrdili, že vyzerám dobre a stále mi opakovali: ´Je lepšie byť pekná a byť v top 20, než byť škaredá svetová jednotka.´

Ako hráčka elitnej dvadsiatky ste na očiach nonstop - 24 hodín denne, sedem dní v týždni, každý týždeň, každý turnaj. Uvedomíte si, že všetko je len o marketingu," uviedla 38. hráčka sveta.

Tridsaťdvaročnú Cirsteaovú, ktorá patrí k stáliciam ženského tenisu, ale iba raz v kariére sa prebojovala do grandslamového štvrťfinále, sponzoroval Adidas od roku 2006 do roku 2016.

Sympatická Rumunka aj napriek "nevýhode", že pochádza z chudobnej krajiny v juhovýchodnej Európe, nikdy nemala núdzu o sponzorské zmluvy, ale nebyť jej atraktívneho výzoru, mohlo byť všetko inak.

"Ide aj o trh. Veľká Británia a Španielsko predávajú dobre, Východná Európa nie. V Japonsku je Naomi Osakaová najlepšie zarábajúcou športovkyňou a patrí k najlepšie zarábajúcim športovkyniam na svete.

Ale dôležité je tiež to, aká ste osobnosť, ako sa dokážete prezentovať a inšpirovať ostatných ľudí," dodala majiteľka dvoch turnajových titulov v dvojhre a piatich vo štvorhre.

Viac o téme: Anna Kurnikovová Sorana Cirsteaová Emma Raducanuová
  • Autor: © Zoznam/ Patrik Seman
  • Instagram/emmaraducanu, soranacirstea
  • Zdroj: Športky
Staršie správy

Videá

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy