Slovenský olympijský dom v Londýne bude veľkým lákadlom

Institute of Directors v LondýneInstitute of Directors v Londýne Zdroj: internet

BRATISLAVA - Londýnska olympiáda bude jedinečnou príležitosťou prezentovať nielen Slovensko ako krajinu, ale aj jeho firmy, zhodujú sa predstavitelia Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR), ktorá chystá v britskej metropole veľkú kampaň spojenú s rôznorodými aktivitami. Medzi magnety na kultúrnom poli by malo byť vystúpenie Lúčnice, spoločný koncert slovenskej hudobnej legendy Miroslava Žbirku s britským spevákom Ianom Andersonom, či prehliadka slovenskej módnej tvorby inšpirovanej tradičnými prvkami.

Tajomstvo očakávaného úspechu tkvie predovšetkým v lokalite Slovenského reprezentačného domu, v ktorom sa bude väčšina aktivít odohrávať. Sídlo podnikateľského združenia Institute of Directors v úplnom srdci Londýna bude aj podľa atašé slovenskej výpravy na Hrách XXX. olympiády Jana Telenského tá najlepšia adresa v dejisku OH.

Práve Telenský pomohol ako prominentný člen združenia sprostredkovať prenájom priestorov, ktoré doposiaľ ešte nikdy neboli prenajaté. "A ani už asi nikdy nebudú," tvrdil Telenský a pokračoval: "Podarilo sa nám získať aj záhradu, s čím sa nemôže pochváliť žiadny iný národný olympijský výbor. Ešte aj Erosova socha na fontáne na neďalekom námestí Picadilly Circus mieri šípom na inštitút a teda Slovenský dom a preto verím, že tam budú tie správne podmienky na zakladanie vzťahov nielen na športovom, ale aj hospodárskom poli. Pokúsime sa to využiť na to, aby sa Slovensko dobre prezentovalo a získalo investorov a ďalšie peniaze."

Lokalitu ako základný kameň stratégie vyzdvihol aj generálny riaditeľ SACR Peter Belinský, ktorý zdôraznil aj ďalšiu pridanú hodnotu: "Bude sa tam pod záštitou hostiteľskej krajiny - britskej vlády konať najväčšia hospodárska konferencia roka za účasti najvýznamnejších biznismanov a keďže to bude v našom dome, kde budeme sídliť, nemôže nás to obísť. Prídu tam relevantné médiá z celého sveta," tešil sa Belinský a pokračoval: "Počas olympijských hier bude prezentovaná slovenská gastronómia, slovenské vinárstvo, či krajina vo forme fotografií. Chystáme módnu prehliadku, ktorá by mala priniesť kombináciu moderného oblečenia na tradičných motívoch. Aktivít bude viacej, no veľa podnetov očakávame od našich partnerov vystavovateľov a po zostavení novej vlády očakávame nové impulzy aj z jednotlivých rezortov."


Jan Telenský a Peter Belinský

 

Jeho zástupca František Stano si aj preto myslí, že budovanie značky Slovenska dostane jedinečnú možnosť, ktorú si nemožno dovoliť premrhať. "Po prvý raz v histórii sa pristúpilo ku koordinovanej prezentácii Slovenska počas veľkého svetového podujatia. Reklamná kampaň určite nebude patriť medzi najväčšie spomedzi všetkých krajín, ale bude rozhodne viditeľná. Sústredíme sa najmä na to, že lokalita, kde bude Slovenský dom, bude nesmierne prestížna a väčší efekt bude zo samotnej lokality ako z vonkajšej reklamy. To, že do nášho domu prídu najväčší svetoví lídri z ekonomiky a politiky, považujeme za omnoho väčší efekt pre budovanie značky Slovenska ako to, či budeme mať polepených o sto autobusov viac ako iná krajina."

"Prezident Slovenského olympijského výboru František Chmelár ma požiadal, aby som pomohol nájsť priestory pre Slovenský dom. V hre boli tri lokality. Spomenul som si na Institute of Directors a požiadal som, či by sa nemohol stať Slovenským domom. Nikdy predtým tieto priestory neprenajímali. Budova má veľkú históriu, verím, že do domu budú chodiť ľudia s láskou a radosťou," povedal Telensky. Podnikateľ, ktorý je známy najmä v podtatranskom regióne, zaplatil prvú splátku za prenájom. "Robil som už aj rizikovejšie obchody ako požičiaval štátu. Toto nie je žiadne riziko. Sme prví, ktorým sa podarilo prenajať si túto budovu. Čoskoro na nej zaveje slovenská vlajka a mala by byť dobrou reprezentáciou Slovenska," uviedol Telensky, podľa ktorého je cena prenájmu za celé obdobie 500-tisíc libier.

Pre širokú verejnosť a fanúšikov budú navyše slúžiť priestory neďalekého Sports Café, jeho návštevníci sa môžu stotožniť so Slovenskom a jeho športovcami.

Súčasťou prezentácie Slovenska počas olympijských hier v Londýne bude sprievodná kampaň "This is Slovakia" - "Toto je Slovensko", ktorej cieľom je vzbudenie záujmu o Slovensko ako dôveryhodnú krajinu a poukázanie na jej jedinečnosť. Kampaň sa bude snažiť zaujať aj pozornosť triviálnou otázkou "Did you know?" - "Vedeli ste?".

"Aj týmto chceme vzbudiť záujem o Slovensko, ukázať, že je na mape Európy a odlíšiť sa kampaňou od iných krajín," povedal zástupca generálneho riaditeľa SACR František Stano.

  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: Internet
  • Zdroj: TASR, SITA

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy