Z týchto čísel sa vám zatočí hlava: ZOH v Pekingu prekonali očakávania a majú niekoľko naj
LAUSANNE - Februárové zimné olympijské hry v Pekingu sledovali v televízii a na digitálnych platformách 2,01 miliardy ľudí.
Bolo to o päť percent viac ako pri predchádzajúcich ZOH v Pjongčangu. Uviedol to aktuálne zverejnený nezávislý výskum, ktorý zadal Medzinárodný olympijský výbor.
Kvôli prísnym protikoronavírusovým opatreniam v Číne mohol súťaže na mieste sledovať len obmedzený počet domácich divákov, zahraniční fanúšikovia prísť nesmeli.
Na rôznych kanáloch ľudia celkovo zhliadli 11,9 miliardy hodín olympijského diania, čo bolo o 18 percent viac ako pred štyrmi rokmi. Najrozsiahlejší v histórii zimných olympijských hier bol obsah na digitálnych platformách, kde bolo k dispozícii viac ako 120-tisíc hodín.
Najsledovanejšia športová udalosť na svete
"Peking 2022 boli najdigitálnejšie zimné hry v histórii. V úzkej spolupráci s našimi partnermi, ktorí sú držiteľmi vysielacích práv po celom svete, bolo pokrytie väčšie ako kedykoľvek predtým vrátane rekordného obsahu na digitálnych platformách.
S globálnym publikom vyše dve miliardy zostávajú zimné olympijské hry jednou z najsledovanejších športových udalostí na svete," uviedol na webe prezident MOV Thomas Bach.
Hry vzbudili záujem aj u mladých ľudí
Olympijské kanály na sociálnych sieťach zaznamenali pri týchto hrách 3,2 miliardy prístupov a prilákali viac ako jedenásť miliónov nových užívateľov. Na olympijský web a aplikáciu celkovo vstúpilo 68 miliónov unikátnych užívateľov, čo znamená viac ako dvojnásobný dosah v porovnaní s minulými hrami v Kórei.
Olympiáda vzbudila veľký záujem aj do budúcnosti, predovšetkým medzi mladými ľuďmi. Sedemdesiatpäť percent divákov od trinástich do devätnástich rokov uviedlo, že v ďalších rokoch chcú sledovať olympijské hry ešte viac.
- Autor: © Zoznam/
- Zdroj: ČTK