Koniec Holandska bude stáť národnú ekonomiku milióny eur

Ilustračné fotoIlustračné foto Zdroj: SITA

AMSTERDAM - Vyradenie holandského tímu už v základnej skupine EURO 2012 bude stáť národnú ekonomiku desiatky miliónov eur, uviedol v utorok spravodajský server DutchNews.nl. Internetový spravodajský server cituje predstaviteľov veľkoobchodnej siete GFK, ktorí si urobili vlastný prieskum a skonštatovali, že obchodníci mali pred začatím šampionátu prehnané očakávania. Supermarkety mohutne investovali do výrobkov pod značkou EURO 2012 a podľa prvých prieskumov GFK iba na koláčikoch a potravinách s oranžovou značkou Holandska prerobia obchodníci okolo 20 miliónov eur.

Obchodníci pripravili národne-futbalovo upravený tovar, ktorý mal podľa predpokladov vydržať aspoň do štvrťfinále. Holanďania však v základnej skupine nezískali ani bod, keď prehrali s Dánskom, Nemeckom i Portugalskom. 

Holandský denník The Telegraaf v tejto súvislosti uvádza, že veľkoobchodná sieť Lidl sa rozhodla poskytnúť prebytok "futbalových" potravín do potravinovej banky ako ho predávať za zníženú cenu. Frank de Bruin, jeden z predstaviteľov výskumnej skupiny Activate en Co uviedol pre televíznu stanicu NOS, že kvôli EURO 2012 vzniklo 250 nových reklamných kampaní, takmer o stovku viac ako ich bolo počas MS 2010 v JAR.

To preto, lebo očakávania okolo futbalového diania boli obrovské. Televízna reklamná spoločnosť Ster verila, že Holandsko bude vo finále. Teraz po vyradení národného mužstva už v základnej skupine ponúka reklamné spoty, ktoré potrvajú až do skončenia ME vo futbale, za polovičnú cenu. Veľkí zadávatelia reklamy ako napríklad výrobca piva Heineken dokonca stiahli svoje reklamné spoty sprevádzajúce televízny prenos futbalových zápasov.

Vysoké straty hlásia aj kaviarne a reštaurácie. Nižšia návštevnosť sklamaných fanúšikov počas zápasov ich vyjde odhadom na 12,5 milióna eur.

  • Autor: © Zoznam/
  • FOTO: SITA
  • Zdroj: TASR

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy