Šlamastika, akú Ferrari už nechce zažiť: Dúfam, že všetky sra**y sme vložili do jedného víkendu

Monacký pilot Charles Leclerc počas VC KanadyMonacký pilot Charles Leclerc počas VC Kanady Zdroj: Martin Trenkler

MONTREAL - Ak v minulých sezónach zaznelo vo vysielačkách Scuderie Ferrari "plán B" či "plán E", fanúšikovia tímu sa prilepili k stoličkám a obávali sa najhoršieho.

Od príchodu tímového inžiniera Freda Vasseura sa veci pohli k lepšiemu, Ferrari menej chybuje pri stratégiách pre oboch pilotov a hoci sa stále riadia aj talianskymi emóciami, dá sa jednoznačne povedať, že idú správnym smerom. Počas VC Kanady však zažila Scuderia akýsi flashback, keď sa domrvilo všetko, čo sa pomrviť dalo.

Vzpínajúcemu sa koníkovi z Maranella nevyšla už sobotná kvalifikácia, v ktorej obaja piloti obsadili 11. a 12. miesto, preteky boli ešte gigantickejšou pohromou. Leclercovi obuli počas pretekov nevyhovujúce pneumatiky, stratil kolo a následne odstúpil z pretekov. Sainz síce krúžil po trati, ale potom urobil jazdeckú chybu, dostal šmyk a po tom, ako nechtiac trafil vyhýbajúceho sa Alexa Albona, musel odpískať preteky aj on.

Z tímu ale znejú slová, že nepríde k žiadnej prehnanej reakcii. Ferrari totiž zažíva omnoho lepší vstup do sezóny než minulý rok. Leclerc nazbieral 138 bodov a nachádza sa na druhej priečke v poradí jazdcov za Maxom Verstappenom, Sainzovi patrí štvrté miesto so ziskom 108 bodov.

"S Charlesom sme v druhom kole stratili časť výkonu, očakávali sme červenú vlajku, aby sme opravili problém a vrátili sa, ale červená vlajka nikdy neprišla. Nebol to len motor, ale aj kontrola motora, potom sme museli kompletne zastaviť. Kompletne sme prešli celý cyklus, ale bolo to 30 alebo 40 sekúnd," objasnil Vasseur nedeľný Leclercov problém.

Fred Vasseur, hlavný inžinier Galéria fotiek (32) Fred Vasseur, tímový inžinier Ferrari Zdroj: SITA/AP/Luca Bruno

Leclerc sa už počas prvých kôl pýtal inžinierov, ako vyzerá výkon jeho monopostu. Dostal odpoveď, že strácajú čas, ale má tlačiť naďalej. Takáto odpoveď ho neuspokojila a chcel vedieť konkrétny čas. Postupom minút narastala aj Monačanova frustrácia. Pochopiteľne.

"Keď ste v aute, bojujete v skupine a vidíte, že strácate 10 alebo 15 km/h, nemáte šancu na predbehnutie, váš inžinier vám hovorí, že strácate 80 koní, dokážem úplne porozumieť, že v takejto situácii je ťažké nájsť motiváciu. Bol by som znepokojený, ak by v týchto podmienkach nebol frustrovaný," povedal Vasseur.

Francúzsky tímový šéf a hlavný inžinier vie, že hlavný problém nastal už v sobotu počas kvalifkácie. Verí však, že jeho tím si vyčerpal smolu počas jediného víkendu. 

"V piatok sme mali dobré tempo. Podmienky na trati boli v sobotu zložité a niektoré monoposty mali rovnaký problém - nebudem zachádzať hlbšie do detailov, ale ohľadom pretekového tempa sme boli sebavedomí. Problémy na začiatku... všetko išlo zle a dúfam, že všetky sra**y sme vložili do jedného víkendu. Ohľadom tohto víkendu nie som utrápený, je to tak, ako to je," vyjadril Francúz svoje želanie.

Rodina F1 si aktuálne užije týždňové voľno a načerpá sily, pretože potom ju čaká trojvíkendová zaberačka a preteky v Španielsku, Rakúsku a Veľkej Británii.

Fotogaléria k článku Počet fotiek: 32

Viac o téme: Carlos Sainz Formula 1 F1 VC Kanady Scuderia Ferrari Charles Leclerc Fred Vasseur

Súvisiace články

 
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy
Staršie správy